14.05.2007

Hatırlatma

Çevre için yapabileceğimiz bir kaç şeyi hatırlatmak isterim. Alışkanlıklarımızı değiştirmeyi başarana kadar bu önemli konuda çevremizi uyarmamızda fayda var;















- Ekonomik ampül kullanın ve elektrik tüketimini azaltın.
- Hiç bir elektrikli aleti stan-by (bekleme) konumunda bırakmayın.
- Telsiz değil, kablolu telefonları tercih edin.
- Elektrikli aletleri boşuna açık bırakmayın.
- Fırınları önceden ısıtmayın.
- Kurutma makinesi ve çamaşır, bulaşık makinelerinizin kurutma seçeneklerini kullanmamaya gayret edin, enerji tasarrufu sağlayın.
- Ülkenizin ürettiği gıdaları ve ürünleri tercih edin. Talep azaldıkça, ulaşım kirliliği de azalacaktır.
- Haftada bir gün vejeteryan olun. Et üretiminde harcanan su ve enerjiyi de, kendi sağlığınızı da unutmayın.
- Karton kutuda satılan yumurtaları alın. Onlar dönüştürülmüş kağıttan üretiliyor. Plastikleri tercih etmeyin.


















- Arabanızı bir kova suyla kendiniz yıkayın, tonlarca suyun boşa akmasına engel olun.
- Heryıl 13 milyon ton cam atık boşa gidiyor. Cam, kağıt ve plastik atıkları mutlaka değerlendirin, geri dönüşüm kutularını kullanın. Eğer çevrenizde bu kutulardan yoksa veya boşaltılmıyorsa belediyenizi uyarın. Bu sizin hakkınız!
- Kapı önüne, balkona, çatıya, bahçeye, ormanlara, okul bahçelerine, kalıcı ağaçlar dikin, bakımlarını üstlenin.
- Termostat, şofben, soba vb. ısıtıcılarınızın ısı seviyelerini birkaç derece düşürün. Daha az enerji tasaruffu demek, daha az elektrik ve çevre kirliliği demektir!
- Suyu boşa harcamayın. Su tükenebilen bir kaynaktır. Su tasarrufu sağlayın. Uzun banyolar yapmayın. Sular kesildiğinde nasıl bir tek kova ile yıkanabiliyorsak, bunu alışkanlık haline getirin.
- Eğer gerçekten okumuyorsanız broşürleri, zarfla gelen haberleri, gazeteleri, dergileri ve benzeri kağıt ürünlerini boşa tüketmeyin.
- Pilleri geridönüşüme verin. Pillerin doğaya verdiği zarar büyük. Ve sadece amerikada yılda 179.000 ton pil çöpe atılıyor.
- Printerınızdan baskı alırken, tek tarafı basılmış kağıtları değerlendirin. Çift taraflı baskıları tercih edin. Hangi kaynak olursa olsun, boşa harcamanın anlamı yok! Bu lüks elimizde gibi görünse de hızla kayıp gidiyor.
- İtfaye ve jandarmanın acil telefon numaralarını ezberleyin. Yaz geliyor, orman yangınlarına karşı tedbirli olun.

Eğer bu ve benzeri uyarılar size inandırıcı gelmiyorsa bile en azından suyunuza sahip çıkın. Bu uyarıları yerine getirmek, hayat standardınızı düşürmez. İyi şeyler yaptığınızın farkına varacaksınız. Bu önlemleri sadece evinizde değil, iş yerinizde de gerçekleştirebilirsiniz. Çevrenizdekileri uyarın.

10 yorum:

bething* dedi ki...

super bir post..herkes bilinclendirilmeli..tesekkurler.

bembi dedi ki...

ben teşekkür ederim bethingcim ilgilendiğin için :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bembim ,çok önemli uyarılar bunlar,anımsattığın için teşekkürler...

bembi dedi ki...

teşekkürler periliköşkcüm! biliyorum ki bu konulara önem veriyorsun :)

fikriminincegülü dedi ki...

Çok yararlı tedbirler bunlar.. bir kişiden ne olur demeyelim.. bir kişi çok şeyi değiştirebilir.:)

kumralada dedi ki...

bu postlar,bu bloglar reklamlar pazarlama yolları aslında okadar etkili ki bilinçlenme adına...
mesela ben bile artık pc nin ekranını işim yokken kapatıyorum,suyu elektriği daha ekonomik kullanıyorum,klozetin içine 1.5 lt.lik şişe bile yerleştirdim,düşünün:)
bu etkili bilinçlendirme zincirinde yer aldığın için teşekkürler cicim...
öpüldün...

kurunane dedi ki...

bembi seni bu konuda çok duyarlı buluyorum ve çok takdir ediyorum. ben kendi bloğumda bu konudan hiç bahsetmiyorum( neden hiç bahsetmiyorum bak kızdım kendime şimdi)ama bende çevre konusunda hassasımdır dönüştürülebilen atıkları ayrı poşette biriktiriyorum, çam. mak. sıkma proğramını her yıkamada iptal edip sadece proğram tamamen bittiği zaman 1 kez sıktırıyorum ve bunu yıllardır böyle yaparım.

bembi dedi ki...

fikrimincim bu yazıyı okuyan herkes yapsa, onlar da çevresini uyarsa, onlar da uygulasa ne güzel olurdu!

kumralada, söylediklerin gibi, kolayca yapılabilecek çok şey var :) ne iyi yapıyorsun!

yer vermemişsen bile birşeyler yapıyormuşsun kurunanecim :) özen gösterince o kadar çok dönüşebilen atık çıkıyor ki!! eline sağlık ;)


Daha fazla bilgiyi blogumda en üstte yer verdiğim linklerden edinebilirsiniz :)

DNZ dedi ki...

Mersin'den gelirken oradayken kullanılan dönüşümlü malzemeleri Ankara'ya getiren bir blogger olarak üzerime alınmıyorum :) diğer maddeleri zaten uygulamaya çalışıyorum. Bu konuda bebekken bilinçlendirilen çocuklar olarak, annemize minnettarız. Öyle gördük, öyle yaşıyoruz. Siz de örnek olun çocuklarınıza... Dünya onlara yaşanabilir bir gezegen olarak kalsın :*

bembi dedi ki...

vallahi bravo dnz! :)) gözlerim yaşardı. ordakiler de büyükşehir belediyesini bir arasınlar, dönüşüm kumbaraları istesinler bence!