18.06.2007

Remzi Ünal Polisiyeleri

Ve sanırım en sevdiğim yazar; Celil Oker! Celil Oker polisiyeleriyle tesadüfen tanıştım. Yıllar önce küçük bir kitapçının 'Polisiye Romanlar' bölümünde Çıplak Ceset romanını gördüm, aldım, okudum ve tututldum! Yakınımdaki üç kişiyi de müptelası yaptım. Her yıl yeni bir kitap yazdı. Herbirini rafta gördüğümde, üzerine atladım, aldım, okudum ve yine tutuldum! Bazı kitaplarını tekrar tekrar okudum, hiç bıkmadım; Çıplak Ceset, Bin Lotluk Ceset, Kramponlu Ceset, Rol Çalan Ceset, Son Ceset ve son olarak Bir Silah Bir Şapka. Bir de Murathan Mungan, Pınar Kür, Faruk Ulay, Elif Şafak'la birlikte yazdıkları Beşpeşe isimli romanı var. Bu kitabın konsepti ve tasarımı Bülent Erkmen'e ait.








Polisiye sevenler veya ilgi duyanlara öneririm. Polisiye kitaplarına önyargısı olanlara da öneririm. Kitapların hikayeleri birbiriyle iç içe olmasa da Remzi Ünal karekterini tanımak ve takip etmek için kitapları sırasıyla okumakta fayda var. Böyle bir yazarımız olduğu için gerçekten çok şanslıyız. Umarım kıymetini bildiğimizi gösterebiliyoruzdur. :)

2 yorum:

Lyn dedi ki...

peki ya Ahmet Ümit?

Beşpeşe, içeriği yanında, baskı tekniği ve Bülent Erkmen tasarımı oluşuyla da benim için özel kitaplardan biri.

bembi dedi ki...

ben Remzi Ünal polisiyelerini seviyorum :)