31.08.2007

Çaykur Yeşil Çay

Benim favori çayım, Çaykur Yeşil Çaydır. Burcum Yeşil Çay teneke kutusunu tercih ediyorum. Fabrikasını gezme şansım olmuştu. Yeşil çayın yapımını, geçirildiği işlemleri öğrendim. Bu yüzden güvenim daha da arttı. Eh ne de olsa yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı.
























Yeşil çayın faydalarından Çaykur'un web sitesinde şöyle bahsedilmiş;

"Antioksidan özelliğinden dolayı hücre yenileyicidir. Yaşlanmayı geciktirir. Performansı etkiler, yorgunluk, stres ve uyku halini ortadan kaldırır, grip önleyicidir. Diş çürümesini engeller. Kanser hücrelerinin gelişmesini önler. Mide ve bağırsak problemlerini hafifletir. Kullanımı romatizmal hastalıkların tedavisinde fayda sağlar. Kolesterol ve yağ değerlerini iyileştirerek, tansiyon ve kan şekerini ayarlar.Yeşil çayla yapılan kompres ve maskeler cilde canlılık kazandırır. Günde 4-5 fincan yeşil çay içildiğinde vücudunuzu zırh gibi korur."

11 yorum:

Deniz dedi ki...

:) "bir çay alamadan dur bembiye bakim de gideyim" diye açtım, ne çıkıverdi karşıma :)

Gizem de brx. dedi ki...

Her ne kadar Truk usulu demleme cayi tercih etsem de icinde cay gecen yazi bile icimi acti.
Tesekkurler

Çilekli Pasta dedi ki...

Bende yeri malını tercih ederim :)

bembi dedi ki...

kalbimiz temiz :)) yeşil çay içmeye beklerim ;))

bu bahaneyle çay içtiysen gizem, afiyet olsun ;))

neden olmasın çilekli pasta :)) özellikle gıdada elimden geldiğince yerli malı olmasına dikkat ediyorum :)

Gonca Duyan dedi ki...

Bu benim icin yeni bir kesif oldu:) tavsiye ettigine gore lezzetlidir.en kisa zamanda deneyecegim.

bembi dedi ki...

gonca kesinlikle öneriyorum :) teneke kutu zaten 2,5 ytl. eminim ki seversin ;))

fikriminincegülü dedi ki...

Tadını çok sev(e)mesem de, faydalarını bildiğimden, özellikle kışın her gün bir iki fincan içmeye çalışıyorum. Çaykur en iyisi. Siyahta da yeşilde de.:))

KADRİYE dedi ki...

Daha önce poşet yaseminli yeşil çay kullanıyordum, bembi sayesinde Çaykur Yeşil çayı keşfettim.

Demleme çayın tadı,rengi ve özellikle kokusu(bergamot)çok güzel.

Unutmadan günde 3-4 fincan yeşil çay içmek yağ yakıyormuş.(Osman Müftüoğlu)

bembi dedi ki...

açık demlersen tadına alışabilirsin sevgili fig ;))

çok sevindim kadriye :)) bana hem lezettli hem faydalı geliyor ;) günde 2 fincadan fazla içilmemesi gerekir diye okumuştum bende ;/

şahika dedi ki...

ben de rize'ye gittiğimde o büyük teneke kutulardaki yeşil çaydan almıştım. sabah kahvaltıda içmek güzel oluyor :)

bembi dedi ki...

şahika sanırım gidip oraları görünce oraların ürünlerini daha da bir severek tüketiyor insan :)
teneke yeşil çay benim de vazgeçilmezim oldu :))