29.01.2008

Gucci

Hani bir reklamda şöyle bir şarkı söylüyor çocuklar; "Bu benim olsun! Nam nam nam! Nam nam nam! Bu da benim olsun! Nam nam nam! Nam nam nam!" Yanlış mı hatırlıyorum? Sanırım böyle idi. Son günler bu ayakkabı kadar gözümü gönlümü açan bir ayakkabı olamamıştı. Fiyatı yaklaşık 1000ytl imiş. Gucci 2008 Bahar koleksiyonundan özenle şeçtiğim, herşeyiyle sevdiğim parçalar;

Gucci 2008























Ürünlerin sahtelerinin yapılmasına, sahteciliğe, kopyacılığa, emeği sömürmeye, izinsiz kullanımlara kesinlikle karşıyım! Nasıl olmam? Bu gibi çantaları yaparlarsa bu kopyacılık da elbette devam edecektir. Çünkü bunları satın almak pek mümkün değil. Şu alt sıradaki siyah çanta "dark green crocodile" yani "koyu yeşil yılan derisinden" yapılmış. Fiyatına baktım, döndüm bir daha baktım! Ne? £17780 mi? Yani yaklaşık 41,871.90Ytl! Delirdiniz mi siz? Hangi canlının kalp atışı bu çantadan değersiz olabilir ki? Bu katliyamdan başka birşey olamaz. Yapay deri, yapay kürk diye birşey var! Zaten bu blogdaki çoğu ürünün üretimi sırasında, havayı ve su sürekli kirletiyor. Neyse ki çoğu Türkiye'ye gelmiyor. Madem öyle, neden yapay deriyi geliştirmiyorlar da bu deri çantalar bunca fiyat biçiyorlar? Yeşil olanın fiyatı yaklaşık 13,447 Ytl. Aradaki fark bana göre sadece rengi. Benim için bunun adı tüketim değil, katliyam. Yine tasarımcılar tasarlasın, böyle güzel çanta tasarımları olsun ama sahte deri ile yapılsın olmaz mı? Bu kez Bembi kalp yerine, kuru kafa çizdi;

2 yorum:

begumgum dedi ki...

bembicim cok guzel yazmissin yine,ben de sahtecilige,kopyaciliga kesinlikle karsiyim.Ama,gecen aylarda nisantasinda bir dukkanda (hem de cadde ustunde) bayilarak,ayilarak hasta oldugum bir canta modeli gordum.Deli oldum ve iceri girdim.Satici "ah tabii o canta dimii,o miu miu" demesin mi!Hoynkk diye kaldim,nasil yani,bu durumda herhalde bilmemkac bin ytl'dir diye dusunurken fiyatinin biraz zorlasam alabilecegim bir miktar oldugunu ogrendim.Haaaa demekki bu sahte diye hemen anladim,cok akilliyim ya!Ama maalesef cantadan sahte oldugu halde vazgecemedim cunku gercekten cok iyi isciligi olan ve cok tatli bir cantaydi.Yani bir miu miu taklidim var ve miu miu markasi bile birebir ayni.Utaniyorum sahte cantam oldugu icin ama naapim ben onu modelini sevdigim icin aldim :) miu miu etiketini ic tarafta tutup oyle kullaniyorum :)
Ayrica en onemli ayip ise,bu cantanin birebir aynisini buyuk bir ayakkabi markasi olan BETA da yapmis ve super dergisinde de bi guzel yayinlatmis..BEta'nin yaptiginin fiyati benim aldigimdan 2 kat fazla,yani taklidi bile olsa,sırf miu miu taklidi oldugu icin fiyat pahalaniyor :) rezalet!

Çilek Reçeli dedi ki...

Gucci 'nin resimdeki ayakkabı tasarımı gerçekten çok güzelmiş. Sitede bir ayakkabı daha beğendim ama orjinallerini alamayız sanırım :)