13.01.2008

Renkler üzerine iki kitap

Bugün YKY'dan çıkan Renkler ve Malzemeleri kitabını gördüm ve hemen listeme ekledim. Gerçi kapağı gördüğümde gözlerim fal taşı gibi açıldığı için kitap hakkında verilen bilgileri okuma ihtiyacı duymadım ama şunlar yazıyor;

Mürekkebi kim bulmustur?
Zincifre ya da sidiktorbasi yesili ne demektir?
Blue-jean’in kökeni nedir?
Çividin en niteliklisi hangisidir?
Zirnik sarisi neden tehlikelidir?
François Delamare’la Bernard Guineau Misir gömütlerini süsleyen ressamlardan Jouy kumaslarinin renklendirilmesine, kitap bezeklerinin renklerinden araba boyamada kullanilan sedefli pigmentlere, ortaçag tariflerinden resim analizi sonuçlarina uzanip renk gereçlerinin gizli dünyasinin tarihini anlatiyorlar. Bilimsel, teknik ve ekonomik, müthis bir serüven: pigmentlerle renklendiricilerin öyküsü.



















İki sene önce İmge Kitabevi'den yayımlanan Mavi - Bir rengin tarihi kitabını almıştım. Çok farklı ve çok özel bir kitaptır benim için, heyecan vericidir. Renklerle ilgilenen herkese öneririm, zevkle okuyacaklarına eminim.

4 yorum:

cocuklacocuk dedi ki...

blue jean ve indigo, meslek olarak başlayıp, içine öyle bir aldı ki beni. Meslek gereği mavinin ve siyahın her tonunu ayırd edebiliyorum , maviyi çok seviyorum. Tekstilin iyi dönemlerinde bu işle uğraşmak çok daha super olurdu. Kitaplara bakacağım YKY de.

gülş dedi ki...

sevgili bembi, muhtemelen biliyorsundur ama yine de sana şu siteyi tavsiye etmekte fayda görüyorum : http://www.colourlovers.com/

bloglarının her ikisini de severek takip ediyorum ilk yorumu yazmak da bugüne kısmetmiş =)
sevgilerimle

Tijen dedi ki...

YKY'nin kitabını bir süredir kitap eklerindeki reklam ve tanıtımlardan görüyorum. Ben de merak ettim ama işime yarar mı bilemedim...

bembi dedi ki...

tekstille ilgili çalıştığınızı bilmiyordum çocuklaçocuuk :)) en yakın arkadaşım da tekstil işinde. en güzeli de ofisten bizim payımıza düşen güzel giysiler oluyordu! :D

Gülş, colourlovers'i tatlı bir arkadaşım yollamıştı, epey zaman olmuş tekrar baktım sayende, teşekkür ederim :)) yorumun için de çok teşekkürler! :))

ne iş için yarar veya yaramaz bilemiyorum Tijen, bakmakta fayda var ;)) belki de işine yararlar :)